De eerste dagen - Reisverslag uit Copacabana, Brazilië van Carmen - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Copacabana, Brazilië van Carmen - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Carmen

Blijf op de hoogte en volg Carmen

24 Augustus 2015 | Brazilië, Copacabana

Kwart over zes.. Oké, nog één keer snoozen dan. Vroeg opstaan is niet mijn sterkste punt. Voor ik het weet hoor ik de wekker alweer gaan. Langzaam dringt het tot me door dat vandaag eindelijk het avontuur gaat beginnen waar ik al maandenlang naar uitkijk. (En waar ik al een hele tijd voor aan het stressen ben:)) backpack? Check. Papieren? Check. Paspoort? Dubbelcheck. Off we go! Dacht je slim te zijn om van tevoren in te checken, sta je nog in een 300m lange rij op Schiphol. Toen ik afscheid had genomen en de douane door was viel er een behoorlijke last van m'n schouders af. Een uurtje later zat ik in het vliegtuig. Naast mij was een lege stoel, wat voor wat extra ruimte zorgde. Heb ik natuurlijk wel nodig met mijn grote lichaam. Aan de andere kant zat Susann, een Duitse vrouw die op bezoek ging bij haar vriend die in Rio woont. In de ruim 11,5 uur bumpy ride hebben we veel gekletst en nummers uitgewisseld voor het geval dat ik haar nodig had in Rio. Toen we geland waren raakte ik aan de praat met een Iers meisje dat een andere G adventures Tour zou doen. We werden netjes opgehaald van het vliegveld en ik werd afgezet bij mijn hotel. Die van Mary was verderop. Nou ja, hotel.. A very basic hostel. Ik moet toch echt wel even mijn verwachtingen wat bijstellen:) Mary en ik hadden afgesproken dat we samen wat zouden gaan eten. Het enige wat we konden vinden was waren een soort snackbars. Gelukkig hadden we niet zoveel honger dus een hamburger was genoeg. Het werd al wat later en het hotel van Mary was 10 minuten lopen van mijn hotel. Daar loop je dan, Rio by night. Hoewel het zaterdagavond was en er redelijk wat mensen op straat waren, voelde ik me toch wel onwennig om zo alleen over straat te gaan. Eenmaal terug in mijn fantastische 5* hotel ben ik gaan slapen. Of in ieder geval een poging gedaan tot.. De ochtend erna moest ik weer naar het hotel van Mary lopen omdat we een Tour hadden geboekt die daar zou beginnen. Anders dan die avond ervoor vond ik het nu heerlijk om lekker tussen de locals te lopen en een paar keer 'bom dia' te roepen als je wat vreemd werd aangekeken. De tour door Rio was geweldig. We zijn als eerste naar het Cristo standbeeld gereden. Wat een immens beeld maar vooral, wat een fantastisch uitzicht. Toen ik daar stond, uitkijkend over het grote, tropische Rio de Janeiro met geen wolkje aan de lucht, viel pas echt alle stress van me af en was ik echt even helemaal zorgeloos en gelukkig. Verder zijn we nog langs het voetbalstadion gereden, langs Copacabana en ipanema beach. We zijn gestopt bij een grote kathedraal en zijn met de cablecar de sugarloaf op gegaan. Twee hele grote bergen vanwaar je weer een geweldig uitzicht had. We hebben geluncht bij een restaurant waarbij de obers met grote stukken vlees aan een spies bij je langskomen. Als je een stukje wilt, snijden ze dat ter plekke af. Al met al een superleuke dag gehad. 'S avonds moest ik afscheid nemen van Mary, omdat haar tour begon. Omdat ik geen zin had om 's avonds weer alleen over straat te gaan heb ik bij het eerste de beste tentje een cheeseburger gegeten en een pak koekjes gehaald. De rest van de avond ben ik in mijn kamer gebleven. Om half 9 ben ik al doodop in slaap gevallen.
Vanmorgen heb ik even lekker op het witte strand van Copacabana gelegen. Hierna werd het te warm en ben ik een stuk over de boulevard gaan lopen. Je ziet in Rio trouwens bijna geen dikke mensen. Iedereen is sportief bezig. Je ziet mensen midden op de dag over het strand hardlopen en om de 100m staan klimdingen en apparaten.
Inmiddels ben ik even terug in m'n hostel, waar mijn roommate voor in ieder geval de komende 2,5e week al haar spullen heeft neergelegd. Ik heb haar en de rest van de groep nog niet gezien. Vanavond is de meeting. Best spannend! Maar voordat het zover is komen Susann en haar vriend mij zo ophalen om naar de beroemde gekleurde trappen te gaan.
More to come, ciao!

  • 24 Augustus 2015 - 19:05

    Laura:

    Aaah gaaf zeg nu al! En wat heb je al snel leuke nieuwe mensen ontmoet!
    Jaloerssss geniet ervan xxxxxx

  • 24 Augustus 2015 - 19:42

    Anneke:

    Leuk verslag Car.
    Hoop te zien allemaal.
    Veel plezier

  • 24 Augustus 2015 - 19:45

    Lotte:

    Leuk Car!!! Het klinkt nu al heeeeeeel erg vet! Heel veel plezier!

  • 24 Augustus 2015 - 20:26

    Miranda :

    Gaaf meis!! Klinkt echt super leuk allemaal! Enjoy!! Dikke kus

  • 25 Augustus 2015 - 08:56

    Ciska:

    Hi Car, wat een herkenbaar leuk verslag om te lezen. Heel veel plezier, leuke foto's

  • 25 Augustus 2015 - 16:29

    Mady :

    Wat een hoop indrukken al schat! Enjoyyyy kus!

  • 26 Augustus 2015 - 17:15

    Saskia:

    Dat zijn goeie verhalen, leuk dat je al zo snel een aantal mensen hebt ontmoet en de eerste dagen niet alleen was! Benieuwd naar het volgende verhaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carmen

Actief sinds 26 Juli 2015
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 9093

Voorgaande reizen:

11 Juli 2016 - 03 Augustus 2016

It'sTimeForAfrica!

22 Augustus 2015 - 15 Oktober 2015

Rio to Lima adventure

Landen bezocht: