Zon, zee, caiprinhas..en nog meer caiprinhas - Reisverslag uit Parati, Brazilië van Carmen - WaarBenJij.nu Zon, zee, caiprinhas..en nog meer caiprinhas - Reisverslag uit Parati, Brazilië van Carmen - WaarBenJij.nu

Zon, zee, caiprinhas..en nog meer caiprinhas

Door: Carmen

Blijf op de hoogte en volg Carmen

31 Augustus 2015 | Brazilië, Parati

Bom dia!

Susann en haar vriend zijn mij op komen halen in Rio om naar de gekleurde trappen te gaan. Zodra we langs een favella reden, gingen de ramen dicht en de deuren op slot. In Brazilië rijden veel auto's met geblindeerde ramen, zodat niemand ziet wie er in zit.
'S Avonds heb ik de groep ontmoet. Drie stelletjes, 2 jongens en 3 andere meiden alleen. Één daarvan, en laat dat nou m'n kamergenootje zijn, is vandaag naar huis gegaan, wat dus betekent dat ik nu de komende dagen heerlijk in m'n eentje in een driepersoonskamer lig en overal m'n spullen kan uitstallen:)
De meesten uit de groep blijven ook tot aan Lima.
Ik ben één van de weinigen die geen Engels als moedertaal heeft, dus het is soms wel lastig om je in een gesprek te mengen als ze zo snel met elkaar praten. Het is in ieder geval een goede oefening!

Na de meeting zijn we een hapje gaan eten en de volgende dag vertrokken we vroeg met de bus en ferry naar Ilha Grande, een ontzettend mooi, relaxed en laid back eiland waar geen auto's rijden en met veel restaurantjes aan het strand. Beter jammer dat het de eerste dag behoorlijk slecht weer was en alle boottochten en activiteiten niet doorgingen. Uiteindelijk heb ik met een groepje een wandeltocht gedaan naar een oude gevangenis, om er na 2,5 uur achter te komen dat hij dicht was..
' s Avonds hebben we op het strand gegeten en wat drankjes gedaan. De volgende dag zou het weer een stuk beter zijn volgens het weerbericht. Vol goede moed pakte ik 's morgens de boot naar Lopes Mendes, één van de mooiste stranden ter wereld. De moed zakte me snel in de schoenen toen de onheilspellende wolken snel dichterbij kwamen. Tegen de tijd dat ik op Lopes Mendes aan kwam, was het gelukkig wat opgeklaard. Op het moment dat ik met mijn voeten in het zand stond, kon ik me voorstellen waarom dit één van de mooiste stranden ter wereld is. Poederwit zand, zo fijn dat het kraakt onder je voeten. Weer zo'n fijn moment om even extra te genieten. Het was jammer dat we maar weinig tijd hadden op Ilha Grande!
Next stop: Paraty! Een boottocht met gratis caiprinhas de hele dag door. En het werd een laaaaange dag:) naarmate de dag vorderde werd het steeds warmer, ( oké, en ik werd steeds bruiner;) serieus, ik ben zwart), de muziek ging harder en de caiprinhas werden lekkerder. 'S Avonds ging het licht uit en konden we met z'n allen genieten van een sterrenhemel. Probeer maar eens na zo'n dag in je caiprinha- Engels uit te leggen wat het steelpannetje is:)
De volgende ochtend vertrokken we weer vroeg met de bus en het vliegtuig. Als een stel zombies liepen we rond. Gisteren zijn we aangekomen in Foz de Iguazu. Ik heb me weer heerlijk vol kunnen vreten in een Rodizio. Vandaag gaan we naar de watervallen aan de Argentijnse kant en een boottocht daar doen. Er stond een skydive op het programma maar jammer genoeg zijn ze niet open. Too bad!
Dan morgen een helikoptervlucht.

Brazilianen zijn nooit op tijd. In het begin frustrerend, maar je leert ermee omgaan en voor mij is het een goede ontsnapping aan de rush of life.
Ik heb het in ieder geval heerlijk hier en ik mag zeker niet klagen;)

Werk ze!;)
Ciao!

  • 31 Augustus 2015 - 12:02

    Annneke:

    Leuk weer Car gelukkig weer goed weer,ik zou zeggen genieten maar

  • 31 Augustus 2015 - 12:04

    De Knappe Broer :):

    Klinkt leuk allemaal ! Maarrehh...jij hebt Engels als moedertaal ??? Heb je dan goed weten te verbergen de afgelopen jaren ;)
    Enjoy !

  • 31 Augustus 2015 - 12:27

    Miranda:

    Super dat je het naar je zin hebt daar! Klinkt echt heel leuk allemaal! X

  • 31 Augustus 2015 - 19:38

    Mady:

    Hee chick wat een leuk verhaal weer! Ik begrijp dat je als een neger terug komt... en hier maar onweren stormen regenen. Lachen! ;) blijf vooral dus zo genieten!! X

  • 31 Augustus 2015 - 21:02

    Ciska:

    Ilha Grande, een van de leukste eilanden waar ik ooit geweest ben. Super leuk om je verslag weer te lezen. Zijn het leuke mensen, je reisgenoten? Lekker dat je voorlopig een kamer voor jezelf hebt. Geniet ze! X

  • 31 Augustus 2015 - 21:27

    Hanneke:

    EAT SLEAP BEACH REPEAT, EAT SLEAP BEACH REPEAT! :D

  • 01 September 2015 - 19:22

    Leonie:

    Hey chick,
    Wat gaaf om dit te lezen! Wanneer je terugkomt heb ik herfstvakantie, dus je zorgt maar voor mooie foto's.
    Dan kom ik die snel bekijken, als ik je dan nog herken... :)
    Geniet ervan!
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carmen

Actief sinds 26 Juli 2015
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 9073

Voorgaande reizen:

11 Juli 2016 - 03 Augustus 2016

It'sTimeForAfrica!

22 Augustus 2015 - 15 Oktober 2015

Rio to Lima adventure

Landen bezocht: