Bailando! - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Carmen - WaarBenJij.nu Bailando! - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Carmen - WaarBenJij.nu

Bailando!

Door: Carmen

Blijf op de hoogte en volg Carmen

11 September 2015 | Argentinië, Salta

Hola!

Het dorpje Colonia had ik in een dag wel gezien. Een klein, maar erg leuk dorpje. 'S avonds ben ik met een paar van de groep op een grasheuvel bij de rivier gaan zitten. Drankje erbij, en een super mooie zonsondergang! De volgende dag zijn we met de ferry naar Buenos Aires vertrokken. Paspoortstempel! ;) In Argentinië bestaat de 'blue' market. Dit betekent dat, als je US dollars hebt, je deze kunt inruilen voor een hogere rate Argentijnse pesos. Zo zou ik bijvoorbeeld via de officiële weg 933 pesos voor 100 dollar krijgen, terwijl ik er nu 1500 kreeg. Relaxed! Iedereen ging die middag met een stapel pesos naar huis. 'S Middags zijn we bij een Argentijns steakhouse gaan eten. 'S Avonds trad er een drumband op in een club. Na een hele avond swingen verplaatste de helft van de drumband zich naar de straat, waar het feest gewoon doorging. Met z'n allen achter de drumband aan vertrokken we richting een andere club waar de afterparty was. Het werd een laaaaange avond:) De volgende dag ben ik door Buenos Aires gaan lopen. Buenos Aires is massaal. Alles is druk en chaotisch en dan met name het verkeer. Ik heb een paar mooie gebouwen gezien en een immense begraafplaats waar rijke en invloedrijke mensen begraven liggen. De graven zijn meer dan 3 meter hoog en soms zie je de kisten nog. Heel creapy wel. Verder rondgelopen en op de terugweg natuurlijk weer eens verdwaald. Maar echt, deze keer lag het aan de kaart! ;)
In een oud, opgeknapt pand hebben we 's avonds gegeten en tangoles gehad. Zo dat is toch wat moeilijker dan ik dacht! Nu was iedereen van onze groep behoorlijk melig, wat ook niet echt meehielp. Het was in ieder geval leuk om een keer te proberen! Na een optreden van een bandje zijn we weer één of andere club ingegaan tot een uurtje of 5. Met een brak hoofd stond iedereen de ochtend erna op om Ben gedag te zeggen. Dat was nog best moeilijk, ondanks dat hij maar 2,5e week bij ons was. Zelf had hij er nog het meeste moeite mee.
Het regende gigantisch die dag dus meer dan slapen en relaxen binnen heb ik niet gedaan. 'S avonds hadden we de meeting met de andere mensen die in de groep zouden komen en namen we afscheid van degenen die weg zouden gaan. In de groep zitten bijna alleen maar meiden, waaronder één uit Nederland waar ik het goed mee kan vinden. Ik heb een nieuwe kamergenoot uit Australië. Het is me niet echt gegund om een leuke kamergenoot te hebben want she's a real bitch. Naast het feit dat ze snurkt, ze ontiegelijk chagrijnig is en geen woord tegen me zegt, vindt ze het normaal om om half 4 's nachts de kamer in te komen, licht aan te doen en haar tas te gaan inpakken. Ligt het nu aan mij of? Anyway, de groep is nu leuker haha..
Momenteel ben ik in Salta, de laatste plek in Argentinië. Deze plek ligt op 2000m hoogte, wat een voorbode is voor de 4000m hoogte van La Paz over een paar dagen. Onze nieuwe toerleider, Karem, die overigens erg aardig is, had ons verteld over de hoogteziekte die je kunt krijgen en wat de verschijnselen kunnen zijn. Twee dagen geleden ben ik erg verkouden geworden en dat is erger geworden. Eigenwijs als ik ben, wilde ik gister met Hannah, het Nederlandse meisje, de berg hier op Salta op gaan om de zonsondergang te zien. Normaal gesproken goed te doen. Ik kon amper naar boven lopen en halverwege werd ik duizelig, zaten mijn oren dicht en brandden m'n longen behoorlijk waardoor ik in paniek raakte en niet verder kon. Ik ben met Hannah terug gegaan naar het hotel en samen met Karem ben ik nu hard bezig om een recordpoging 'van je verkoudheid/griep af komen' begonnen. Morgen naar San Pedro in Chili, wat nog hoger ligt dan Salta. Vandaag zou ik een tour gaan doen naar cafayate, een ongelofelijk mooi gebied met bergen. Gisteravond kreeg ik te horen dat deze tour niet door zou gaan, dus ik hou me vandaag erg rustig. Waarschijnlijk wordt het daar een bezoek aan de dokter, om te kijken of ik in staat ben om naar de 4000 hoogte te gaan zoals ik nu ben.
Het zit niet altijd mee, dat blijkt wel, en toch ben ik nog iedere dag blij dat ik dit mag en kan doen:)

Xx

  • 11 September 2015 - 17:25

    Anneke:

    Leuk verslag weer,
    Wat vervelend dat je niet lekker bent zal je altijd zien,ik hoop dat je gauw herstelt maar,
    Voor de bergen is dat wel van belang.
    Groetjes xx

  • 13 September 2015 - 10:20

    Laura_spaans@hotmail.com:

    Wat leuk zeg chickk!! Hoop dat je snel opknapt!! Xx

  • 18 September 2015 - 10:56

    Mady:

    hey schattie hoop dat je je inmiddels weer wat beter voelt!! wat doe je toch een hoop dingen! fijn dat je een leuk Nederlands chickie erbij hebt zitten ook ;) ik kan niet wachten om je verhalen in real life te horen joh!! maar ga eerst nog maar ff goed genieten daar. had ik al verteld dat mees tandjes krijgt? te cute! nou ik mis je en dikke zoen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carmen

Actief sinds 26 Juli 2015
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 9096

Voorgaande reizen:

11 Juli 2016 - 03 Augustus 2016

It'sTimeForAfrica!

22 Augustus 2015 - 15 Oktober 2015

Rio to Lima adventure

Landen bezocht: