From the start - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Carmen - WaarBenJij.nu From the start - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Carmen - WaarBenJij.nu

From the start

Door: Carmen

Blijf op de hoogte en volg Carmen

16 Juli 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Het voordeel van vroeg op Schiphol zijn is dat je je vliegtuig in ieder geval niet mist. Nadeel: ja, dat wachten.. Maandag vertrokken Lotte en ik naar Londen, om daar over te stappen naar Kaapstad. Eerst een uur vertraging, waarna de piloot even flink het gas erop deed want we waren binnen een half uurtje in Londen. Vervolgens weer twee uur vertraging. De vlucht was laaanngg en we hadden behoorlijke turbulentie. Gebroken van de vlucht zagen we 11,5 uur later land in zicht.

En daar zit je dan, Cape Town!
Met een onwijze truck werden we van het vliegveld opgehaald en naar ons hotel gebracht. Spullen neergegooid en met een paar andere meiden de Tafelberg beklommen. Bezweet, moe en met spierpijn kwamen we 2,5 uur later boven op de 1083 meter hoge berg, waar we een mooie zonsondergang als beloning kregen. Terug met de cable car en daarna zijn we met de meiden wat gaan eten en vroeg naar bed en genieten van voorlopig het laatste nachtje in een bed. Dinsdag vroeg op en op weg maar Kaap de goede Hoop. Cape point is het Zuidelijkste punt van Afrika, waar de Indische en Atlantische Oceaan bij elkaar komen. Weer zo'n 2,5 uur gewandeld. Toevallig hebben we onderweg nog struisvogels en walvissen gezien. Na een flinke tocht en een foto van het bord'kaap de goede hoop' wat natuurlijk niet mag ontbreken (lekker toeristisch) gingen we bij onze gigantische truck lunchen aan de waterkant. Er zijn ergere lunchplekken! Met een volle maag vertrokken we naar Boulders Beach, een plek op het strand waar honderden pinguïns zijn. Daarna met de truck terug naar het centrum, waar ik nog even wat extra warme kleding heb ingeslagen voor het kamperen. De camping waar we deze eerste avond sliepen was nog best oke. De chauffeur liet ons zien hoe we onze tent moesten opzetten. Nadat Lotte en ik met veel frustratie geïnstalleerd waren, merkte ik al snel dat ik de kou behoorlijk onderschat had.. Buiten bij het kampvuur eten, marshmallows op een stokje roosteren en warme chocolademelk drinken hielp wel, maar om dan vervolgens in je ijskoude slaapzak te duiken, met lagen kleding, muts, handschoenen, en extra deken, was wel minder kan ik je vertellen.. De nacht was afzien en ik heb geen oog dicht gedaan. 'S morgens werd ik ook even wanhopig toen ik dacht aan de nachten die nog zouden komen en WAAROM we überhaupt zo stom zijn geweest om in the freaking winter te gaan kamperen. Als klap op de vuurpijl begon het te regenen, waardoor alles zeiknat was. Gelukkig klaarde na een ochtendje kou lijden het weer weer op en kon de korte broek weer uit de tas. 'S middags kwamen we aan op een mooie camping in Cederberg, waar je een winetasting kon doen en even bij het zwembad gelegen. Gelukkig was deze tweede nacht een stukje warmer en ging de tent opruimen was vlotter. Gister op een camping bij de Oranjerivier geslapen. Afgelopen dagen waren voornamelijk reisdagen en de echt actieve dingen gaan nog komen. Op dit moment ben ik net de grens met Namibië over. Ik heb een simkaart gekocht waardoor ik waarschijnlijk wat meer internet heb en wat foto's bij kan voegen. De groep is trouwens leuk en erg gevarieerd wat betreft leeftijd. Marika is onze reisleidster en vertelt veel dingen.
Nu nog even lekker van de zon genieten, kan natuurlijk niet helemaal wit terugkomen;)

Keep in touch en totsiens, tatta!

  • 16 Juli 2016 - 11:58

    Anneke:

    Leuk verslag,en veel plezier geniet maar lekker.
    Xxx

  • 17 Juli 2016 - 18:16

    Mady:

    Leuk om te leZen!! Maar die kou moet heftig zijn geweest haha.
    Enjoy babe en hopelijk is er inderdaad ook wat zon voor een kleurtje!! Xx

  • 17 Juli 2016 - 20:22

    Leonie:

    Hey Car,
    Ik zal aan jullie denken als ik in mijn warme bedje lig :P
    Doen jullie dat dan als er weer zo'n mooie zonsondergang voorbij komt?
    Volgend weekend ga ik naar de dierentuin in Emmen, jullie hebben de dieren in het echt, vet!
    Goeie reis en slaap lekker.
    X Lé

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carmen

Actief sinds 26 Juli 2015
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 9097

Voorgaande reizen:

11 Juli 2016 - 03 Augustus 2016

It'sTimeForAfrica!

22 Augustus 2015 - 15 Oktober 2015

Rio to Lima adventure

Landen bezocht: