Pas op: loslopend wild - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Carmen - WaarBenJij.nu Pas op: loslopend wild - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Carmen - WaarBenJij.nu

Pas op: loslopend wild

Door: Carmen

Blijf op de hoogte en volg Carmen

23 Juli 2016 | Namibië, Swakopmund

Helllooo! Inmiddels zijn we al aardig wat dagen in Namibië.
Alles is droog en stoffig, inclusief onszelf. Elke keer zijn we blij als we een warme douche hebben. Veel meegemaakt, van skydiven tot aan een kudde olifanten op nog geen 20 meter afstand.

Vroeg op om naar de zandduinen te gaan. Op blote voeten beklommen we de dune 45, één van de hoogste zandduinen in Namibië. Van bovenaf had je een prachtig uitzicht en overal zag je het rode zand van de woestijn. De terugweg was natuurlijk het leukste, waarbij we als kleine kinderen de berg af sprongen en rolden.
In het Sossusvlei gebied ligt de Death Vlei, de oase van de dood. Tussen de zandduinen is een groot wit gebied met allemaal dode bomen. Het is er zo droog en warm, dat er niets meer kan groeien.

Verder zijn we naar de Fish River Canyon geweest, een immense kloof tussen de rotsen.

Op weg naar Swakopmund zag ik voor het eerst waarvoor ik echt in Afrika was: Er renden zebra's voor ons op de weg en kwamen ze langs ons op nog geen 10 meter afstand. Echt heel gaaf om zo in het wild te zien, en dit was nog maar het begin! Onderweg stopten we bij een andere canyon en een plaatsje genaamd Walvis Bay aan de bekende Skeleton coast. Heel bizar om na uren woestijn ineens een stadje te zien opdoemen in the middle of nowhere. In het water bij walvisbay zaten honderden flamingo's bij elkaar.

Op naar Swakopmund, een leuk klein stadje niet ver vanaf walvis bay. Wat zag ik uit naar deze dagen! Leuke dingen doen en vooral.. 2 nachten slapen in een bed! We sliepen in wat van de buitenkant containers leken, maar van binnen als een soort hotelkamers waren. Eindelijk
onze was doen. Heel veel tijd om te relaxen hadden we niet, want 10 minuten nadat we aankwamen, zou ik worden opgehaald om te gaan skydiven. Ook geen tijd om te stressen dus. Ik wist een beetje wat me te wachten stond, maar toen ik boven in het minivliegtuigje bij de opening zonder deur zat, was ik toch aardig van slag, wat overigens wel wat hilarische foto's heeft opgeleverd. Supervet, wel opgelucht dat ik weer veilig op de grond stond. Skydiven in Namibië: check!
'S avonds zijn we met zijn allen gaan eten en ik kan me niet eens meer herinneren dat ik mijn bedje met heerlijke zachte kussens ben ingestapt. De volgende dag heb ik de plaatselijke primaryschool bezocht. De klassen waren al afgelopen behalve de leerlingen die 'detention' hadden. Ik mocht van de principal overal naar binnen en kijken, erg leuk.
'S Avonds zijn Lotte en ik met de twee andere meiden naar een ander hostel geweest waar we zijn uitgenodigd door 3 Australische gasten. Veel gezelligheid!

Verder hebben we nog een bezoek gebracht aan twee plaatselijke volken, wat eigenlijk meer commercieel ingesteld was jammer genoeg.

Maaaar.. de voornaamste reden dat ik naar Afrika wilde, is om de dieren te zien. we zitten nu in Etosha national Park, waar we achter onze camping een waterplaats hebben waar 's avonds olifanten, zebra's, neushoorns, giraffen en andere dieren komen drinken. Vandaag hebben we een gamedrive (safari) gedaan, waarbij we veel dieren hebben gezien, zelf twee leeuwen van heel dichtbij. Dit is Afrika!

  • 23 Juli 2016 - 22:29

    Saskia:

    Wow gaaf zeg! Je hebt al veel meegemaakt zo de eerste paar dagen! Geniet ervan. Xx

  • 23 Juli 2016 - 23:01

    Anneke:

    Gaaf Carmen!
    Veel plezier.
    Leuke dingen maak je mee.xxx

  • 23 Juli 2016 - 23:25

    Melanie:

    Nou jij liever dan ik. Ik ga wel gewoon naar de dierentuin. Veel plezier nog en succes met camperen.

  • 24 Juli 2016 - 12:21

    Miranda:

    Klinkt allemaal super meis! En gaaf dat je al zoveel dieren hebt gezien. Geniet ervan! Dikke kus

  • 24 Juli 2016 - 12:45

    Mady:

    Gaaf die dieren!! En skydiven...je bent niet wijs!! ;-) X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carmen

Actief sinds 26 Juli 2015
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 9072

Voorgaande reizen:

11 Juli 2016 - 03 Augustus 2016

It'sTimeForAfrica!

22 Augustus 2015 - 15 Oktober 2015

Rio to Lima adventure

Landen bezocht: