Iguazu Falls, paardrijden en 5*hotel - Reisverslag uit Colonia del Sacramento, Uruguay van Carmen - WaarBenJij.nu Iguazu Falls, paardrijden en 5*hotel - Reisverslag uit Colonia del Sacramento, Uruguay van Carmen - WaarBenJij.nu

Iguazu Falls, paardrijden en 5*hotel

Door: Carmen

Blijf op de hoogte en volg Carmen

06 September 2015 | Uruguay, Colonia del Sacramento

De eerste dag in Foz de Iguazu zijn we naar de Argentijnse kant van de Iguazu Falls geweest. Één woord, wow! Wat is het een bizar moment als je zo dichtbij staat. Kletsnat werd ik, maar het maakte me allemaal niks uit. Ik heb in dat uurtje dat we op die plek waren denk ik een stuk of 200 foto's gemaakt en ben net zo lang blijven staan totdat m'n groep me daar weg moest slepen. Er was een wandelroute langs de watervallen met vele uitzichtpunten. Weer 500 foto's en een lunch later werden we naar een tourauto gebracht die ons bij de boten zou brengen. Omdat het zo warm was en we vol in de zon zaten, vielen we allemaal in slaap. De vrouw in de tourauto probeerde ons tevergeefs nog wakker te houden met het nadoen van vogelgeluiden. De arme vrouw..
Eenmaal bij de boot kregen we een waterdichte zak en een reddingsvest. Vervolgens voeren we in een speedboot richting de voet van de watervallen. Eerst konden we nog mooie plaatjes schieten totdat werd gezegd dat we onze camera's moesten opbergen. Nu had ik wel gehoord dat je wat nat werd, maar dit sloeg alles. We gingen recht op één van de watervallen af. Wat een kracht heeft dat water! Zoiets moet je meemaken, want het is niet met woorden te beschrijven. Toen ik van de boot af kwam, moest ik nog een stukje lopen naar een punt waarbij je twee watervallen samen ziet komen en in de mist ervan is een regenboog te zien. Met een oprechte 'I don't wanna go' was het tijd om te vertrekken. Onderweg zijn we gestopt bij het drielandenpunt Arentinië- Brazilië- Uruguay.
'S avonds hadden we een barbecue-/ poolparty met Braziliaanse danseressen bij een Braziliaanse vriend van Ben ( onze tourleider). Er was nog een andere tour groep met een paar leuke meiden uit Australië. Ik werd na een paar minuten al uitgenodigd om bij ze op bezoek te komen in Sydney en toen bleek dat één van de meiden leerkracht en adjunct- directeur was, zou ze zodra ik dat zou willen gelijk werk voor me regelen daar. Dat ik het maar ff weet;)
De volgende ochtend heb ik een helikoptervlucht over de Iguazu Falls gedaan. Tijd om nerveus te zijn was er niet eens, want je stapte in, met drie man deden ze de riemen vast, deuren dicht en hop je ging al de lucht in. Heel bijzonder om mee te maken!
Hierna zijn we naar de Braziliaanse kant van de Falls geweest, waar je als het ware door de watervallen loopt. Amazing! Ik had niet echt goed geluisterd naar waar ons meeting point zou zijn na afloop, en aangezien ik niemand meer van de groep zag, begon ik maar heen en weer te lopen met als resultaat dat ik verdwaalde. Niemand kon me helpen omdat ze geen Engels spreken. Een half uur later werd ik door iemand uit de groep gevonden. Soms denk echt ik dat het goed is als ze me aanlijnen...

Na de watervallen zijn we direct doorgereden naar de Argentijnse grens, om vanaf het treinstation met de nachtbus en daarna een busje naar Uruguay te gaan. Bij de grenspost hebben we anderhalf uur gewacht om over de grens te gaan. Er werd handmatig een heel rapport geschreven over het busje. In de namiddag kwamen we aan in La estancia, de farm waar we een paar dagen zouden blijven. Deze boerderij is in de middle of no where en heeft heel veel land. Het is er zo stil dat je alleen in de verte wat vogels hoort. Ik heb 2x paardgereden ( jawel, ik op een paard..) koeien gemolken en gevist. De wonderen zijn de wereld blijkbaar nog niet uit... Ook hebben we ons eigen brood gebakken en een mooie wandeling gemaakt. De mensen van de boerderij zorgden ervoor dat er 3x per dag een heerlijke maaltijd klaarstond. Het was hier trouwens best een overgang van temperatuur, waardoor de lange broeken en truien uit de tas konden.

Na deze leuke ervaring zijn we verder gereden naar Montevideo. Uruguay is heel plat en heel landelijk. Tijdens deze rit reden we alleen maar langs weilanden, totdat er in de verte gigantische gebouwen en industrieën opdoken; Montevideo. we zaten in een heel luxe hotel met gratis spafaciliteiten en een bad in de kamer. Je begrijpt dat ik daar natuurlijk even uitgebreid gebruik van gemaakt heb=)
Na een heerlijk ontbijt hebben we gister de fiets gepakt en zijn we langs de rivier gefietst richting het oude centrum. Hier hebben we gelucht in een oud treinstation, wat is omgebouwd tot een barbecue food court. Daarna was er een gratis stadstour door het oude centrum van Montevideo. Zelf vind ik het oude gedeelte niet zo boeiend. De mensen zijn er erg arm, er zijn veel bedelaars en zwervers en het is vies op straat. Het nieuwe gedeelte is er wat beter aan toe. Langs de rivier zijn parkjes aangelegd waar mensen joggen, fietsen en chiilen. Het is trouwens gek om te zien dat wij als Westerse mensen als een attractie worden gezien. Helemaal als je je bedenkt dat het hier nu winter is voor de Uruguayanen en ze met muts en winterjas lopen, terwijl wij in ons t-shirt rondbanjeren.

Momentaal ben ik in Colonia, een heel klein, stil maar super leuk stadje/dorpje. We boffen ontzettend met het weer. Ondanks dat het soms wat kouder is( het is nu trouwens 18 graden), hebben we de afgelopen dagen alleen maar zon gehad. Hopen dat dat nog even zo blijft:)

Morgen naar Buenos Aires!
Adios amigos! X

  • 06 September 2015 - 19:11

    Anneke :


    Leuk weer Carmen

  • 06 September 2015 - 20:04

    Miranda:

    Gaaf zeg! En wat leuk dat je bent gaan paardrijden, dan kunnen we in NL wel een keertje samen gaan haha. Geniet ze x

  • 07 September 2015 - 20:15

    Monique Jansen-lepoeter:

    Ola chica!
    wat heerlijk dit reisverslag.....ik was even met je mee.
    XXX

  • 08 September 2015 - 06:41

    Leonie:

    Heerlijk Car, dit klinkt als de ultieme ontspanning. Enjoy! X

  • 09 September 2015 - 21:13

    Mady:

    Wat doe je veel leuke dingen!Volgens mij geniet je volop! Leuk een baan in Sydney maar kom toch gewoon maar lekker terug over een paar weken :) kus!

  • 17 September 2015 - 09:11

    Saskia:

    Weer zo'n mooi verhaal om te lezen!
    Klinkt alsof je het best druk hebt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carmen

Actief sinds 26 Juli 2015
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 9102

Voorgaande reizen:

11 Juli 2016 - 03 Augustus 2016

It'sTimeForAfrica!

22 Augustus 2015 - 15 Oktober 2015

Rio to Lima adventure

Landen bezocht: