Last but not least! - Reisverslag uit Lima, Peru van Carmen - WaarBenJij.nu Last but not least! - Reisverslag uit Lima, Peru van Carmen - WaarBenJij.nu

Last but not least!

Door: Carmen

Blijf op de hoogte en volg Carmen

14 Oktober 2015 | Peru, Lima

De laatste ochtend in Lima. De laatste dag van mijn reis. Met een knoop in mijn maag denk ik terug aan die super leuke weken!

Na de Inca Trail en Cusco, zijn we vertrokken naar Arequipa. Ik was een beetje klaar met het bezoeken van nóg een kerk en nóg een kathedraal, dus ik heb twee dagen heerlijk in de zon op de plaza een boek gelezen.
Na Arequipa vertrokken we met de bus naar Chivay, een klein dorpje waar helemaal niets te beleven is. Het is het uitgangspunt voor de Colca Canyon. De Colca Canyon is echt ontzettend mooi. We vertrokken vroeg zodat we condors konden spotten. Eerlijk gezegd zijn het voor mij gewoon grote zwarte vogels, maar ik kan me voorstellen dat mensen het spectaculair vinden om ze in een strakblauwe lucht boven de Canyon te zien vliegen. Hierna zijn we nog een klein stukje de Canyon in gewandeld.
Terug naar Chivay en Arequipa, om de nachtbus naar Nazca te nemen. Ook in dit stadje zelf is niet veel te doen. Je kunt een vliegtuigje nemen en de Nazca Lines zien, maar ik vond de prijs om een paar lijnen in de grond te zien behoorlijk hoog. Dus, genieten bij het zwembad van het hotel:)
De volgende dag, onderweg naar Paracas, zijn we gestopt bij een uitkijktoren, vanwaar je twee van de Nazca Lines zag liggen. Hierna hebben we ergens geluncht en konden we gebruik maken van het zwembad.
Paracas is een klein plaatsje aan de kust. Weer was het ontzettend lekker weer, dus vooral chillen en een beetje rondlopen. Maandagavond kwamen we aan in het gigantische Lima. Gisteren was de tour officieel afgelopen en ben ik met een paar overblijvers langs het strand gelopen en naar het centrum gegaan. We hebben een citybus tour gedaan waarbij je naar een uitkijkpunt boven op de heuvel rijdt. Onderweg moest je uitkijken dat je geen elektriciteitsdraden of takken tegen je hoofd kreeg:) Vanaf de heuvel kun je uitkijken over het 'smoggy' Peru. Echt een megastad, maar heel leuk!

Gisteravond was de kwalificatiewedstrijd Peru - Chili. We wilden heel graag kaartjes hebben en toen we langs het immense stadion reden 's middags was het al gekkenhuis. Alle kaartjes waren uitverkocht en werden voor een belachelijke hoge prijs doorverkocht. Ik ben toen samen met Elise in de pub vlakbij het hotel gaan zitten en we hebben ons geweldig vermaakt met de reacties van de schreeuwende en enthousiaste Peruvianen:)

Een relaxed weekje gehad dus. En een leuke laatste avond. Vandaag terug naar het koude Nederland. Het was een trip om niet meer te vergeten!

  • 14 Oktober 2015 - 18:45

    Mady:

    Nou van mij mag je weer thuis komen hoor :-) Goede reis mop tot heeeel gauw XX

  • 14 Oktober 2015 - 20:03

    Leonie:

    Dat zal lekker bijkleppen worden!! Goede reis terug & tot snel xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carmen

Actief sinds 26 Juli 2015
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 9114

Voorgaande reizen:

11 Juli 2016 - 03 Augustus 2016

It'sTimeForAfrica!

22 Augustus 2015 - 15 Oktober 2015

Rio to Lima adventure

Landen bezocht: